[Hard Mode] Yor'sahj
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Tekon
Khoz
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[Hard Mode] Yor'sahj
Le gentil mossieur fait pop 4 blobs à la fois en HM et c'est la seule différence. On peut toujours en tuer qu'un seul donc on aura des combos un peu plus coton.
Voici des conseils que j'ai pu trouver :
black - blue -green - purple
black - blue - purple -yellow
black - blue -green - red
black - blue -purple - red
black - blue - red -yellow
black - blue - green -yellow
black -green - purple - red
black - purple - red -yellow
black - green - purple -yellow
green - red - yellow
blue -green - purple - red
blue - purple - red -yellow
yellow
blue -green - red - yellow
green - purple - red - yellow
Voici des conseils que j'ai pu trouver :
black - blue -
black - blue - purple -
- Stack on the boss.
- Kill the Mana Void with extreme urgency.
- AoE down the adds.
- Carefully heal up the damage.
black - blue -
black - blue -
black - blue - red -
- Stack on the boss.
- Kill the Mana Void with extreme urgency.
- AoE down the adds.
- Heal up the heavy raid-wide damage.
black - blue - green -
- Spread 4 yards close to the boss.
- Kill the Mana Void with extreme urgency.
- AoE down the adds.
- Heal up moderate raid-wide damage.
black -
black - purple - red -
black - green - purple -
- Stack on the boss.
- AoE down the adds.
- Carefully heal up the heavy raid-wide damage.
- Stack on the boss.
- AoE down the adds.
- Use cooldowns to survive the brutal raid-wide damage.
blue -
blue - purple - red -
- Stack on the boss.
- Kill the Mana Void with extreme urgency.
- Heal up the very heavy raid-wide damage.
- Spread out 4 yards.
- Kill the Mana Void.
- Carefully heal up very moderate raid-wide damage.
blue -
- Stack on the boss.
- Kill the Mana Void with extreme urgency.
- Use cooldowns to survive the brutal raid-wide damage.
- Stack on the boss.
- Use cooldowns to survive the brutal raid-wide damage, but be very careful with Deep Corruption.
Dernière édition par Khoz le Mar 13 Déc - 2:25, édité 1 fois
Khoz- Messages : 1662
Date d'inscription : 06/10/2009
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
Petits tips en plus ! Par contre mettez vous à l'anglais ou demandez moi/nous une traduction (j'ai un très bon accent anglais en plus !) MAIS dans tous les cas faites l'effort de vous tenir au courant de tout ça !
La totalité du fight ici (bien faire attention de descendre jusqu'à la partie "heroic mode", le début traite du combat en normal) : Guide complet
L'aspect tanking : http://icy-veins.com/yor-sahj-the-unsleeping-tank-strategy
La partie heal : http://icy-veins.com/yor-sahj-the-unsleeping-healer-strategy
Et pareil pour nos chers DPS : http://icy-veins.com/yor-sahj-the-unsleeping-dps-strategy
Les parties dédiées sont plus beaucoup plus courtes que la start entière, elle vous donne des petits tips par rapport à votre role et au combat heroic (pareil bien descendre dans la partie heroic du topic).
La totalité du fight ici (bien faire attention de descendre jusqu'à la partie "heroic mode", le début traite du combat en normal) : Guide complet
L'aspect tanking : http://icy-veins.com/yor-sahj-the-unsleeping-tank-strategy
La partie heal : http://icy-veins.com/yor-sahj-the-unsleeping-healer-strategy
Et pareil pour nos chers DPS : http://icy-veins.com/yor-sahj-the-unsleeping-dps-strategy
Les parties dédiées sont plus beaucoup plus courtes que la start entière, elle vous donne des petits tips par rapport à votre role et au combat heroic (pareil bien descendre dans la partie heroic du topic).
Khoz- Messages : 1662
Date d'inscription : 06/10/2009
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
il existe un add on pour annoncer quel est le meilleur glob a focus en fonction de la compo.
il marche en mode RF, normal et aussi et surtout en mode Héro
http://www.curse.com/addons/wow/yorsahj
il marche en mode RF, normal et aussi et surtout en mode Héro
http://www.curse.com/addons/wow/yorsahj
Tekon- Messages : 99
Date d'inscription : 12/07/2011
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
pour les çà déclenche ou non les débuff : http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/3657444001
Fragi- Messages : 62
Date d'inscription : 02/09/2011
Age : 47
Localisation : Bordeaux
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
Au passage j'ai une exeption de plus à ce que Wedd disait hier :
The general ooze priority is yellow > green.
We believe that there should be two exceptions to it:
Donc apparement la compo black, red, yellow est bien connu des heals. Rotation de cd etc. !
The general ooze priority is yellow > green.
We believe that there should be two exceptions to it:
- black — purple — red — yellow: kill purple instead of yellow,
this will enable you to heal through the extreme damage — though, with
a healing setup comprising several paladins (many of their spells do not
trigger Deep Corruption), it might be better to kill yellow and deal
with purple; - black — green — red — yellow; kill green instead of yellow, this will enable you to stack up on the boss and efficiently heal the extreme damage.
Donc apparement la compo black, red, yellow est bien connu des heals. Rotation de cd etc. !
Khoz- Messages : 1662
Date d'inscription : 06/10/2009
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
8.3.3. Beating the Enrage Timer
Most guilds progressing on Yor'sahj Heroic will find the 10-minute enrage
timer to be very tight. As we will explain in this section, precious seconds
can be saved in the way you will handle the oozes, the
Forgotten Ones, and the Mana Void.
Killing the oozes might not require the entire contingent of DPS. The
idea is to kill the ooze close to the boss, and not half-way through (which
would mean that some DPS that were sent to kill it would have been better
employed on the boss).
It takes the oozes approximately 23 seconds to reach the boss, from the moment
that they spawn. This means that you need about 110k DPS on the ooze in 10-man
difficulty and 360k DPS in 25-man difficulty. These values should be used to
determine exactly how many DPS should be sent to kill the ooze (some classes
can do high burst damage, take it into account).
When the Forgotten Ones spawn (something that happens in all combinations,
save one), DPS players should not specifically AoE them down. Rather, only
classes that can spread their damage on the boss to the adds (for example, Combat Rogues
with Blade Flurry, Fire Mages with Impact and Combustion)
or that can spread their damage on the adds to the boss (for example, Warlocks with
Bane of Havoc, Enhancement Shamans with Lava Lash, Improved Lava Lash,
Flame Shock, and Fire Nova) should bother with the Forgotten Ones.
Dealing with the Forgotten Ones in this way means that they will
remain alive longer, which increases raid damage (or tank damage, if the
tank managed to taunt them before they fixated on someone).
Finally, you can ignore the first Mana Void (try getting it to 20-30%
by the time the next set of oozes spawn) and use cooldowns such as
Hymn of Hope or Mana Tide Totem after it has depleted all casters of their
mana.
The idea is to survive with rather low mana for one phase or two, until you
get a second Mana Void (something that should happen quickly enough as 4 of the 6
combinations have blue). Then, as soon as the
second Mana Void has depleted all casters of their mana, the first Mana Void
should be killed. Hopefully it will be on low health, after taking a bit of
damage now and then.
After that, you should keep the second Mana Void as a means of re-filling
your raid's mana after the third Mana Void spawns and so on. All in all,
this will save you the trouble of killing one Mana Void. Since they
have a significant health pool, this will prevent you from wiping to
the enrage timer at 2% health.
Most guilds progressing on Yor'sahj Heroic will find the 10-minute enrage
timer to be very tight. As we will explain in this section, precious seconds
can be saved in the way you will handle the oozes, the
Forgotten Ones, and the Mana Void.
Killing the oozes might not require the entire contingent of DPS. The
idea is to kill the ooze close to the boss, and not half-way through (which
would mean that some DPS that were sent to kill it would have been better
employed on the boss).
It takes the oozes approximately 23 seconds to reach the boss, from the moment
that they spawn. This means that you need about 110k DPS on the ooze in 10-man
difficulty and 360k DPS in 25-man difficulty. These values should be used to
determine exactly how many DPS should be sent to kill the ooze (some classes
can do high burst damage, take it into account).
When the Forgotten Ones spawn (something that happens in all combinations,
save one), DPS players should not specifically AoE them down. Rather, only
classes that can spread their damage on the boss to the adds (for example, Combat Rogues
with Blade Flurry, Fire Mages with Impact and Combustion)
or that can spread their damage on the adds to the boss (for example, Warlocks with
Bane of Havoc, Enhancement Shamans with Lava Lash, Improved Lava Lash,
Flame Shock, and Fire Nova) should bother with the Forgotten Ones.
Dealing with the Forgotten Ones in this way means that they will
remain alive longer, which increases raid damage (or tank damage, if the
tank managed to taunt them before they fixated on someone).
Finally, you can ignore the first Mana Void (try getting it to 20-30%
by the time the next set of oozes spawn) and use cooldowns such as
Hymn of Hope or Mana Tide Totem after it has depleted all casters of their
mana.
The idea is to survive with rather low mana for one phase or two, until you
get a second Mana Void (something that should happen quickly enough as 4 of the 6
combinations have blue). Then, as soon as the
second Mana Void has depleted all casters of their mana, the first Mana Void
should be killed. Hopefully it will be on low health, after taking a bit of
damage now and then.
After that, you should keep the second Mana Void as a means of re-filling
your raid's mana after the third Mana Void spawns and so on. All in all,
this will save you the trouble of killing one Mana Void. Since they
have a significant health pool, this will prevent you from wiping to
the enrage timer at 2% health.
Khoz- Messages : 1662
Date d'inscription : 06/10/2009
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
Une idée qui me passe par la tête :
pour les caster mettre la dague Intel proc de dégâts AE.
Pareil pour les cac force avec le bijou proc dégâts AE ( mais je crois qu'il est déjà intéressant sur mono, contrairement à la dague...)
pour les caster mettre la dague Intel proc de dégâts AE.
Pareil pour les cac force avec le bijou proc dégâts AE ( mais je crois qu'il est déjà intéressant sur mono, contrairement à la dague...)
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
je l'avais deja fait pour ma part theryl^^ le bijou force sur ce fight est terrible (15% du dps)
Nerfzul- Messages : 123
Date d'inscription : 10/05/2011
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
je me doute, la remarque s'adressait plutôt au caster qui ont tendance à cracher sur cette dagounette.
D'ailleurs je n'avais pas vu qu'il y avait le même bijou, en version intel...
D'ailleurs je n'avais pas vu qu'il y avait le même bijou, en version intel...
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
ah tiens, sinon il y a un Add pour ce boss,
Yor'shaj Priority
il gère le mode héroique, et le RL peu définir l'ordre de priorité, et le diffusé à toutes les personnes du raids.
pour le config, c'est /bwyp
et il y a un bouton pour diffuser à tout le monde...
pratique !!!
Yor'shaj Priority
il gère le mode héroique, et le RL peu définir l'ordre de priorité, et le diffusé à toutes les personnes du raids.
pour le config, c'est /bwyp
et il y a un bouton pour diffuser à tout le monde...
pratique !!!
Fragi- Messages : 62
Date d'inscription : 02/09/2011
Age : 47
Localisation : Bordeaux
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
En fait Khoz (et Kawa) ont installé un équivalent en milieu de raid, c'est pour ça qu'il y avait des /ar donnant la couleur à partir d'un moment
Et qu'après en normal, Khoz a /ar bleu alors qu'on était sur jaune
Et qu'après en normal, Khoz a /ar bleu alors qu'on était sur jaune
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
Yop yop
N'ayant pas eu l'impression que sa soit fait lors du dernier raid contre lui, je reviens sur ce point :
Killing the oozes might not require the entire contingent of DPS. The
idea is to kill the ooze close to the boss, and not half-way through (which
would mean that some DPS that were sent to kill it would have been better
employed on the boss).
Il me semble pas qu'on laissait des gens sur Yor'shaj, le combat est quand même de manière générale maitrisé il faut maintenant passer avant l'enrage (nous restait 30% à notre meilleur try).
N'ayant pas eu l'impression que sa soit fait lors du dernier raid contre lui, je reviens sur ce point :
Killing the oozes might not require the entire contingent of DPS. The
idea is to kill the ooze close to the boss, and not half-way through (which
would mean that some DPS that were sent to kill it would have been better
employed on the boss).
Il me semble pas qu'on laissait des gens sur Yor'shaj, le combat est quand même de manière générale maitrisé il faut maintenant passer avant l'enrage (nous restait 30% à notre meilleur try).
fireboon- Messages : 33
Date d'inscription : 04/11/2011
Re: [Hard Mode] Yor'sahj
En fait ce n'étais fait en début de soirée, car le combat n'était pas maîtrisé.
Après notre premier try vraiment long on commencé à le mettre en place, avec un Tekon qui ne switchait plus
de la même manière sur les adds noirs où, toujours Tekon, restait en mono.
Clairement ce n'est pas encore optimisé, et le but de la prochaine soirée sera de paufiner cela, ce qui devrait mener au down
Après notre premier try vraiment long on commencé à le mettre en place, avec un Tekon qui ne switchait plus
de la même manière sur les adds noirs où, toujours Tekon, restait en mono.
Clairement ce n'est pas encore optimisé, et le but de la prochaine soirée sera de paufiner cela, ce qui devrait mener au down
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